Performance Marketing Academy
Word jij een performance marketing superster in slechts 10 weken?
Iedereen zoekt ze, elk bedrijf wil ze, maar niemand lijkt ze te vinden. Er is een nijpend tekort aan ervaren data-crunching digital performance marketeers!
En daar kan jij straks een verschil in maken.
Want met de Performance Marketing Academy specialiseer je je op slechts 10 weken tijd in een niche die de laatste jaren niet meer uit de marketing-wereld is weg te denken. Of je het nu growth hacking, growth marketing, digital marketing of online marketing noemt, elke organisatie heeft pientere koppen nodig om digitale campagnes en tactieken te lanceren en deze bij te sturen vanuit concrete Sales en Business KPI's (eerder dan "zachte" marketing en brand awareness KPI's).Goesting om jezelf onder te dompelen in de wondere wereld van Performance Marketing, en jezelf te verrijken met de meest gezochte marketing skills van 2022?

Bouw je eigen Sales page
End-to-end Tracking & Analytics
Google Ads
Facebook Ads
LinkedIn Ads
Testen, leren, optimaliseren
Wat je leert in de performance marketing academy

Module 1: Landingspagina & Lead Magnet
Het eerste waar je als performance marketeer mee aan de slag moet kunnen, is het bouwen (of “engineeren” als je van dure woorden houdt) van een Aanbod en een Landingspagina.
In de eerste module leer je eigenhandig stap voor stap een Wordpress Elementor template website opzetten en een goede Sales Pitch opbouwen op je eerste landingspagina.
Daarnaast leer je hoe je eenvoudig “Lead Magnets” verwerkt op een reeds bestaande bedrijfswebsite, en hoe een basis online marketing funnel eruit ziet.
In de twee weken volgend op deze module ga je je eigen landingspagina uitschrijven en opzetten, zodat je in de volgende modules je eigen performance marketing machine kan uitbouwen rond deze pitch.
Module 2: Tracking & Analytics toolkit
Naast een goede online pitch / landingspagina, heeft een performance marketeer nood aan een solide end-to-end tracking systeem. In mensentaal: hij moet tot in de puntjes kunnen meten wat er gebeurt zodra hij zijn marketing machine in gang zet. Je leert daarom in deze module:
hoe je eigenhandig op je landingspagina Google Analytics installeert (en hoe je Google Analytics best gebruikt)
welke andere trackers je best installeert (Facebook Pixel en LinkedIn Insight Tag)
hoe je via Google Tag Manager de meest voorkomende “data layers” instelt en beheert
Hoe je een gratis Marketing CRM systeem als Hubspot kunt gebruiken om “conversies” te matchen met “leads” en de brug van kwantitatieve naar kwalitatieve tracking maakt
Wat je kunt bereiken met reverse IP tracking tools zoals Leadinfo


Summary
Je landingspagina & tracking framework staan op poten. Tijd om trafiek te genereren.
We starten met Google Ads, het grootste en meest gebruikte online advertentieplatform (met meer dan 183 miljard euro advertentie-inkomsten wereldwijd in 2021).
In deze module leer je een gerichte zoekwoordanalyse uit te voeren en op basis hiervan een Google Search campagne uit te werken die past bij jouw pitch en doelgroep.
Je leert ook hoe je voordeel kunt halen uit het Google Display Network.
Module 4: Facebook Ads & LinkedIn Ads
Het tweede grootste advertentienetwerk is Facebook Ads (met meer dan 183 miljard euro advertentie-inkomsten wereldwijd in 2021).
In de vierde module van de Performance Marketing Academy leer je je eigen Facebook Ads campagnes optimaal opzetten en beheren.
Daarnaast leer je de verschillen met het B2B Advertising netwerk van LinkedIn en zal je ook hierin je eigen campagnes leren creëren en controleren.


Module 5: Test, Learn, Optimize, Repeat
Wanneer je aan module 5 belandt, heb je reeds enkele weken aan campagnedata vergaard via Google Ads en/of Facebook Ads en/of LinkedIn Ads (en eventuele secundaire traffic generators).
Je zal in deze laatste module leren hoe je het proces van aanhoudende analyse en optimalisatie stuurt om steeds slimmere en rendabelere marketingcampagnes te voeren.
Voor wie is deze Performance Marketing Academy?
Je hebt al enige affiniteit (vanuit studie-achtergrond en/of werkervaring) met marketing en advertising
Je hebt noties van sociale media, google analytics, websitebeheer en email marketing
Je hebt een grote interesse in digitale marketing en online advertising, en wil hiermee zelf aan de slag kunnen
Je hebt een vlotte pen en kunt werken met basistools voor grafisch ontwerp zoals Canva.com of Photoshop
De wereld van (online) marketing is je niet vreemd maar je wil hands-on je skills en autonomie hierin aanscherpen
Praktische info
Wat mag je verwachten?
Je doorloopt het traject samen met een vaste groep van 4 tot 8 deelnemers waarmee je ervaringen kunt uitwisselen
Gedurende 10 weken werk je aan een eigen business case / campagne naar keuze (gerelateerd aan het bedrijf waar je werkt, of een eigen project) en leer je alle best practices voor je performance marketing strategie
De groep komt 5 keer samen voor een halve dag opleiding rond de verschillende performance marketing modules
Je hebt toegang tot coaching/ondersteuning van de docent tussen de opleidingsmodules in. Als je vast zit kan je een één-op-één call inplannen met de docent om je te deblokkeren
De totale kost voor deelname bedraagt €4500 (tot 30% subsidie mogelijk via de KMO Portefeuille)
